Ладижинська сільська рада
Уманського району Черкаської області
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проєкту рішення Ладижинської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Ладижинської сільської територіальної громади»

Дата: 19.05.2025 15:28
Кількість переглядів: 119

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проєкту рішення Ладижинської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку  на території Ладижинської сільської територіальної громади»

I. Визначення проблеми

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Податковим кодексом України повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів покладені на органи місцевого самоврядування. Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що місцеві бюджети мають бути достатніми для здійснення органами місцевого самоврядування наданих їм законом повноважень і забезпечення платників податків відповідних громад якісними публічними послугами.

Відповідно п.24 статті 26 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» та пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) встановлення місцевих податків і зборів належить до повноважень місцевих рад. Одним із джерел доходів місцевих бюджетів є надходження із сплати земельного податку.

Прийняття рішення Ладижинської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку  на території Ладижинської сільської територіальної громади», яке набуде чинності з 01.01.2026, необхідне для правового регулювання господарських і адміністративних відносин між громадянами, суб’єктами господарювання, органами місцевого самоврядування та податковими органами із урахування змін у податковому законодавстві.

Необхідність прийняття рішення Ладижинською сільською радою «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку» виникла у зв’язку із потребою приведення у відповідність ставок земельного податку за земельні ділянки на території Ладижинської сільської територіальної громади до вимог статті 274 Податкового Кодексу України. А також прийняттям нормативних актів, а саме:

- Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290 про «Про затвердження Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад», яким скасовано Класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ);

- Постанови Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 р. №821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», якою врегульовано відповідність видів цільового призначення земельних ділянок до Класифікатора видів цільового призначення земельних ділянок згідно додатку 59 до Порядку ведення Державного земельного кадастру затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012р. №1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» (зі змінами) - ( далі -Порядок №1051), із прийнятими до нього змінами, внесеними згідно з Постановами Кабінету Міністрів України № 1077 від 27.09.2022, № 106 від 04.02.2023, № 897 від 02.08.2024, № 1557 від 31.12.2024, № 6 від 07.01.2025;

- Постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2020 р. №1330 «Про затвердження Порядку та форм надання контролюючим органам в електронному вигляді інформації щодо ставок та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів».

Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення відповідності до норм діючого законодавства та забезпечення дохідної частини бюджету Ладижинської сільської територіальної громади й виконання місцевих цільових програм, Ладижинська сільська рада має прийняти рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку  на території Ладижинської сільської територіальної громади».

Надходження від сплати земельного податку  є одним із джерел у складі власних доходів загального фонду бюджету громади. Динаміка надходжень від сплати земельного податку склала: за 2021 рік – 3,0 млн. грн., за 2022 рік – 2,7 млн. грн., за 2023 рік – 3,1 млн. грн., за 2024 рік – 3,3 млн. грн.

визначити основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

-

Держава (орган місцевого самоврядування)

+

-

Суб’єкти господарювання,

+

-

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

+

-

Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів оскільки питання оподаткування земельних ділянок належить до сфери компетенції органів місцевого самоврядування. Встановлення ставок земельного податку, а також надання пільг для окремих категорій платників передбачено Податковим кодексом України як регуляторна функція органу місцевого самоврядування. Земельний податок є обов’язковим платежем, а його умови справляння не можуть формуватись у результаті вільної конкуренції чи саморегулювання учасників ринку.

Крім того, застосування пільг має на меті забезпечення соціальної справедливості та підтримку окремих категорій платників (пенсіонерів, осіб з інвалідністю, громадських організацій, тощо), що також не може бути досягнуто виключно ринковими механізмами.

Отже, втручання органу місцевого самоврядування шляхом прийняття регуляторного акта є необхідним, оскільки дозволяє врахувати як фінансові інтереси бюджету громади, так і потреби платників податку.

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючого регуляторного акта - рішення Ладижинської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку» від 25.06.2020 року №16-2/VII (із змінами). До того ж ставки земельного податку встановлено тільки за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) та за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено, а за земельні ділянки, що перебувають у постійному користуванні - не встановлено. В результаті чого створюються труднощі, при нарахуванні земельного податку та поданні інформації контролюючим органам щодо ставок та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів за формами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України віл 28 грудня 2020 р. № 1330 (із змінами) «Про затвердження Порядку та форм надання контролюючим органам в електронному вигляді інформації щодо ставок та податкових пільг із сплати місцевих податків та/або зборів».

При обговоренні проєкту регуляторного акту «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку  на території Ладижинської сільської територіальної громади» на засіданні постійної комісії депутатів Ладижинської сільської ради з питань бюджету, фінансів, регуляторної політики, соціально-економічного розвитку та перспективного планування депутатами, при обговоренні рішення, максимально враховувався баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування.

Запропоновані ставки відповідають граничним значенням, встановленим Податковим кодексом України, і враховують рівень платоспроможності населення громади. У разі відмови від ухвалення рішення, громада втратить частину потенційних доходів, що може негативно вплинути на фінансування соціально важливих послуг.

 

II. Цілі державного регулювання

Основними цілями регулювання є:

- упорядкування справляння земельного податку на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці відповідно до вимог Податкового кодексу України;

- забезпечення стабільних та прогнозованих надходжень до місцевого бюджету, необхідних для фінансування повноважень органу місцевого самоврядування та реалізації програм соціально-економічного розвитку громади.

- забезпечення відкритості процедури, прозорості та передбачуваності дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних зі справлянням земельного податку;

- встановлення обґрунтованих розмірів ставок земельного податку, з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання Ладижинської сільської територіальної громади;

-  забезпечення соціально-економічного розвитку громади, подальшого регулювання земельних відносин, використання земельного ресурсу в інтересах громади;

-  отримання додаткового фінансового ресурсу для вирішення соціально-економічних питань розвитку громади;

- приведення місцевих нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства, у тому числі оновленої нормативної грошової оцінки земель та змін у податковому законодавстві;

- забезпечення справедливого підходу до оподаткування, зокрема через надання пільг окремим категоріям платників податку, які потребують соціального захисту;

- урахування соціальної та економічної доцільності встановлених ставок земельного податку залежно від типу землекористування, категорій платників та видів земель;

- здійснення планування та прогнозування надходжень податку з метою стабільного наповнення бюджету громади.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Не приймати рішення (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Передбачає збереження діючого рішення про ставки та пільги із сплати земельного податку без його перегляду або оновлення.

Ця альтернатива не потребує розробки нового акта, але не враховує зміни в законодавстві, нову нормативну грошову оцінку землі, економічні потреби громади та соціальну ситуацію. Вона також не дозволяє адаптувати податкове навантаження до сучасних умов, що може призвести до зниження бюджетних надходжень та правових ризиків у разі невідповідності чинному законодавству.

Альтернатива 2

Прийняття запропонованого регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України та враховують особливості території.

Цей варіант передбачає затвердження нового рішення ради, яким встановлюються оновлені ставки земельного податку та визначаються пільги відповідно до вимог Податкового кодексу України та актуальної соціально-економічної ситуації в громаді.

Альтернатива дозволяє забезпечити збалансоване оподаткування, врахувати інтереси як платників податку, так і місцевого бюджету, а також привести регулювання у відповідність до чинного законодавства. Це найоптимальніший варіант з точки зору досягнення цілей державного регулювання.

Альтернатива 3

Прийняття рішення із застосуванням максимальних ставок місцевих податків.

Цей підхід полягає у встановленні найвищих дозволених Податковим кодексом України ставок земельного податку для всіх платників без винятку, без надання будь-яких пільг.

Основна мета такої альтернативи – максимізація податкових надходжень до бюджету. Водночас такий підхід ігнорує потребу соціального захисту окремих категорій громадян та може призвести до негативного сприйняття з боку платників податків, зниження рівня сплати податку та соціальної напруги.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави (органу місцевого самоврядування)

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не приймати рішення (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Відсутність витрат на розробку нового акта.

Витрати відсутні

Альтернатива 2

Прийняття запропонованого регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України та враховують особливості території.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, визначених у розділі ІІ цього Аналізу.

Забезпечує надходження до  бюджету громади від сплати податків.

Витрати  пов’язані  з прийняттям  регуляторного акту, а саме:

1. Підготовка, розробка регуляторного акта, його відстеження, контроль за надходженням коштів до бюджету: на дії  спеціаліст витрачає орієнтовно 192 години (середня заробітна плата складає спеціаліста  складає 11550, 00 грн., 22 робочі дні, 525,00 грн. заробітна плата за 1 день (8 годин):

(11550:22:8)*192=12600,00 грн.)

2. Оприлюднення акта в друкованих засобах масової інформації – 3900,00 грн.

Сумарні витрати на рік: 3900,00+ 12 600,00 =16 500,00 грн.

Альтернатива 3

Прийняття рішення із застосуванням максимальних ставок місцевих податків.

Збільшення надходжень по земельному податку до бюджету громади.

Можливе збільшення витрат на розгляд скарг та оскарження.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Проєкт рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на території Ладижинської сільської територіальної громади» впливає на інтереси усіх громадян, в тому числі і тих, які є власниками земельних ділянок або користуються ними на правах постійного користування (у частині сплати податку фізичними особами).

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не приймати рішення (залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

– Збереження звичного рівня податкового навантаження.

– Відсутність потреби ознайомлюватися з новим документом.

– Податок може бути несправедливим через застарілі ставки.

– Втрата пільг або неврахування нових пільгових категорій.

– Невідповідність економічним реаліям (наприклад, зростання оцінки землі).

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України та враховують особливості території

– Можливість актуалізації пільг для малозабезпечених, пенсіонерів, ветеранів тощо.

– Більш справедливе податкове навантаження (диференційовані ставки).

– Підвищення прозорості та зрозумілості правил.

– Витрати часу на ознайомлення з новими ставками або порядком оплати.

– Для частини громадян, які не підпадають під пільги, можливе зростання суми податку.

- Прямі витрати  на сплату земельного податку.

Альтернатива 3

Прийняття рішення із застосуванням максимальних ставок місцевих податків.

– Жодних вигод для громадян.

– Суттєве збільшення податкового тягаря для всіх категорій громадян.

– Можливе зростання соціальної напруги.

- Негативна реакція громадськості при різкому підвищенні ставок.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

 

6

 

-

 

2

 

8

 

16

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

 

37,5 %

 

0,0 %

 

12,5 %

 

50,0 %

 

100%

Розрахунки витрат та вигод

Показник

2023 рік

2024 рік

2025 рік

2026 рік

за 5 років

Надходження коштів до бюджету громади від земельного податку, грн, у тому числі:

3 146 200,00

3 294 700,00

3 240 000,00

3 350 000,00

17 300 000,00

  • Юридичними особами

336 400,00

334 100,00

340 000,00

350 000,00

18 000 000,00

  • Фізичними особами

2 809 800,00

2 960 600,00

2 900 000,00

3 000 000,00

15 500 000,00

Кількість платників земельного податку, на яких поширюватиметься регуляторний акт, у тому числі:

3064

3116

3140

3140

3140

  • Юридичних осіб

14

16

16

16

16

  • Фізичних осіб

3050

3110

3124

3124

3124

На території Ладижинської сільської територіальної громади 3116 платників земельного податку, з яких 3110– це фізичні особи, а 16 – це суб’єкти господарювання.

Середнє податкове навантаження на 1 суб’єкта господарювання до (2024 р.) запровадження нових ставок: 334 100,00/16=20 881,25 грн/рік.

Середнє податкове навантаження на 1 суб’єкта господарювання після (2026р.) запровадження нових ставок: 350 000,00/16=21875,00 грн/рік.

Прогнозний обсяг надходжень податку на 2025 рік є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які неможливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними податку – виникнення податкового боргу) адже відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX та Указу Президента України від 14.01.2025 №26/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 15.01.2025 №4220-IX, на всій території України введено та продовжено воєнний стан, що суттєво впливає на показники економічного і соціального розвитку, зокрема і Ладижинської сільської територіальної громади.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не приймати рішення

(залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

– Відсутність додаткових витрат на адаптацію.

– Стабільність податкового середовища.

– Відсутність додаткових витрат на ознайомлення з новими ставками.

– Збереження передбачуваності оподаткування.

- Неможливість врахувати актуальну нормативну грошову оцінку землі (НГО).

– Потенційне перевищення податкового тиску або недоотримання доходу в місцевому бюджеті.

– Відсутність оновлених пільг для малих та середніх підприємств.

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України та враховують особливості території

– Прогнозоване навантаження.

– Урахування оновленої нормативно грошової оцінки та економічної ситуації.

– Можливість запровадити пільги для окремих категорій

– Прозорі та обґрунтовані ставки.

– Витрати на адаптацію (ознайомлення, консультації).

– Збільшення податкового навантаження для окремих суб’єктів (у разі підвищення ставки).

– Адміністративні витрати на подання звітності залишаються незмінними

Альтернатива 3

Прийняття рішення із застосуванням максимальних ставок місцевих податків.

– Жодних переваг для бізнесу

– Різке зростання витрат (особливо у виробничих, аграрних та соціальних суб’єктів).

– Витрати на судові оскарження, скарги тощо.

– Можливі закриття або релокація бізнесу.

               

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта»)

Сумарні витрати - 0 грн (оскільки нові вимоги, адміністративні чи фінансові навантаження не з’являються).

Альтернатива 2. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта»)

Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта сумарно складають за перший рік 37 881,25 грн. за 5 років - 189 406,25 грн. І включають в себе (в середньому на одного суб’єкта господарювання) на 1 рік:

- прямі податки та збори – 20 881,25 грн.;

- витрати, пов’язані із веденням обліку – 8000грн.;

- витрати на оборотні активи- 1000,00 грн.;

- витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу – 8000 грн.

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання

606 100,00 грн.

Альтернатива 3. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта»)

Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта сумарно складають за перший рік 39 551,75 грн. за 5 років - 197 758,75 грн. І включають в себе (в середньому на одного суб’єкта господарювання) на 1 рік:

- прямі податки та збори – 22 551,75 грн.;

- витрати, пов’язані із веденням обліку – 8000грн.;

- витрати на оборотні активи- 1000,00 грн.;
- витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу – 8000 грн.

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання

632 828,00 грн.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Не приймати рішення

(залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

1

Не забезпечує досягнення встановлених цілей.

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України та враховують особливості території

4

Цей проєкт регуляторного акта відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

Прийняття даного рішення забезпечить досягнення встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння  та сплати податку.

Альтернатива 3

Прийняття рішення із застосуванням максимальних ставок місцевих податків.

2

Цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково. Погіршення місцевого підприємницького середовища, зменшення кількості робочих місць та розміру заробітної плати і, як наслідок, виникне зворотній ефект в результаті якого зменшення надходжень до бюджету громади. Балансу інтересів досягнуто не буде.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України та враховують особливості території

Високі: актуальні ставки, прозорість, стабільні надходження до бюджету, стимул для розвитку бізнесу

Помірні: в середньому

 37 881,25 грн/рік для суб’єктів господарювання та адміністративні витрати 16 500,00 грн.

Найбільш збалансоване поєднання вигод і витрат.

Альтернатива 1

Не приймати рішення

(залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Обмежені: збереження звичних умов, мінімальні витрати на адміністрування

Високі непрямі: втрата надходжень до бюджету, застарілі пільги, дисбаланс навантаження.

Низька результативність.

Альтернатива 3

Прийняття рішення із застосуванням максимальних ставок місцевих податків.

Локальні: зростання надходжень до бюджету

Високі: в середньому

39 551,75 грн/рік

Виникнення соціальної напруги населення. Втрата інвестиційної привабливості.

Надмірний податкове навантаження - втрати у перспективі.

           

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту, положення якого повністю узгоджуються з Податковим кодексом України та враховують особливості території

Переваги обраної альтернативи:

– враховує оновлену НГО;

– дає змогу гнучко адаптувати податкове навантаження;

– підвищує прозорість та довіру до влади;

– забезпечує стабільність доходів бюджету.

Середній ризик:

– зміни в законодавстві.

– економічна нестабільність може вплинути на спроможність бізнесу сплачувати податок;

- дія воєнного стану в країні.

Втім, ризики прогнозовані й контрольовані.

Альтернатива 1

Не приймати рішення

(залишення існуючої на даний момент ситуації без змін)

Причини відмови:

-не враховує зміни нормативної грошової оцінки;

– втрата актуальності;

– не забезпечує справедливого податкового навантаження.

Високий ризик:

– подальше зниження податкової бази;

– неспроможність місцевого бюджету виконати фінансові зобов’язання;

– зменшення довіри до влади.

Альтернатива 3

Прийняття рішення із застосуванням максимальних ставок місцевих податків.

Причини відмови:

– надмірний податковий тиск;

– може спричинити згортання діяльності, скорочення робочих місць;

– падіння податкової бази в майбутньому.

Високий ризик:

– висока ймовірність скарг, судових оскаржень.

– ризик соціального напруження серед підприємців.

– погіршення інвестиційного клімату.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для розв’язання проблеми пропонується затвердити проєкт рішення Ладижинської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку  на території Ладижинської сільської територіальної громади».

Не зважаючи на дію воєнного стану в Україні, рішення буде прийматися із застосуванням процедур, передбачених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», відповідно до підпункту 12.3.8 пункту 12.3 статті 12 Податкового Кодексу України.

Зважаючи на вищезазначене, для вирішення поставлених цілей будуть запроваджені наступні заходи:

- оприлюднення проєкту регуляторного акта разом з аналізом регуляторного впливу  на офіційному вебсайті Ладижинської сільської ради Уманського району Черкаської області;

- здійснення організаційних заходів з обговорення проєкту регуляторного акта та пропозицій до нього (за наявності) на засіданні робочої групи з питань реалізації Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;

- винесення проєкту регуляторного акта з урахуванням пропозицій та зауважень на розгляд постійної комісії депутатів Ладижинської сільської ради з питань бюджету, фінансів, регуляторної політики, соціально-економічного розвитку та перспективного планування для розгляду та затвердження на сесії сільської ради;

- оприлюднення прийнятого рішення у встановленому законодавством порядку;

- проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення, відповідно до законодавства.

У разі затвердження цього регуляторного акта задекларовані цілі будуть досягнуті.

З метою забезпечення інформованості громади та суб’єктів господарювання про прийняте рішення його буде оприлюднено в установлений законодавством термін на офіційному вебсайті Ладижинської сільської ради Уманського району Черкаської області та друкованому виданні газети «Черкаський край».

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Так як питома вага суб’єктів малого підприємництва (малих та мікропідприємств разом) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється регулювання, перевищує 10 відсотків, здійснено розрахунок витрат на запровадження регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва).

Якщо розробником здійснено розрахунок витрат на запровадження регулювання для суб’єктів малого підприємництва згідно з додатком 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (Тест малого підприємництва), то розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування згідно з додатком 3 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (відповідний розрахунок не здійснюється.

 

Додаток 4
до Методики проведення аналізу впливу
регуляторного акта

ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 16.04.2025 р. по 15.05.2025р.

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1.

Нарада щодо підготовки проєктів регуляторних актів про встановлення місцевих податків та зборів на території Ладижинської сільської територіальної громади

8

Обговорено та запропоновано змінити розміри ставок оподаткування впорядкувавши їх відповідно до вимог чинного законодавства.

2.

Круглий стіл із суб’єктами господарювання щодо обговорення ставок та пільг на сплату податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки

10

Обговорено та запропоновано змінити розміри ставок оподаткування впорядкувавши їх відповідно до вимог чинного законодавства.

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 10 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 2 (одиниці) та мікропідприємництва 8 (одиниць);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив (всього суб’єктів господарювання - 16) 62,5% (відсотків).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

-

-

-

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

-

-

-

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

-

-

-

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

-

-

-

5

Інші процедури: сплата земельного податку

20 881,25

 

104 406,25

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

20 881,25

Х

104 406,25

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

10

8

Сумарно, гривень

208 812,5

Х

1 044 062,5

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Розмір мінімальної заробітної плати з 01.01.2025 – 8000 грн; відповідно до Закону України від 19.11.2024 №4059-IX «Про Державний бюджет України на 2025 рік»,

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

В середньому визначається 0,5 години на отримання інформації на регулювання (заробітна плата за  місяць 8000 грн., 22 робочі дні, 363,64 грн., зарплата за 1 день (8 годин):

(8000:22:8)*0,5=22,73

22,73

-

22,73

10

Процедури організації виконання вимог регулювання, у середньому 2 години:

(8000:22:8)*2=45,46

45,46

-

45,46

11

Процедури офіційного звітування

-

-

-

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

-

-

-

13

Інші процедури сплата податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки,

     

14

Разом, гривень

68,19

-

68,19

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

10

16

 

681,9

Х

681,9

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Розрахунок бюджетних витрат на адміністрування регулювання здійснюється окремо для кожного відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, що залучений до процесу регулювання.

Адміністрування даного регуляторного акта буде проводитись на рівні Державної податкової служби. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати місцеві податки та збори, не змінюючи порядок їх обчислення, та не здійснюють адміністративних процедур щодо нарахування.

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1.

Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

208 812,5

1 044 062,5

2.

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

681,9

681,9

3.

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання

209 493,5

1 047 467,5

4.

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

-

-

5.

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

208 812,5

1 044 062,5

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Термін дії запропонованого регуляторного акту необмежений, регуляторний акт буде діяти починаючи з 01.01.2026. У разі внесення змін до чинного законодавства України або на підставі аналізу звіту про відстеження результативності даного регуляторного акту буде проведена процедура внесення змін до регуляторного акту або прийняття нового регуляторного акту, в установленому законом порядку.

Відповідно до пункту 12.3.3 статті 12 Податкового кодексу України, якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності регуляторного акта є:

- розмір надходжень до бюджету Ладижинської сільської територіальної громади, пов'язаних з дією акта;

- кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта;

- рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основними положеннями акта.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Оцінка ефективності регуляторного акта буде здійснена за допомогою проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акта.

Результативність рішення буде відстежуватися статистичним та соціологічним методами  проведення відстеження результативності; Джерелами інформації для відстеження результативності регуляторного акта будуть фактичні надходження, відображені у звітності про виконання бюджету громади наданого Уманським УДКСУ Черкаської області.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься до набрання чинності регуляторного акта, а саме до 30.06.2025.

Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акта, а саме до 01.01.2027.

Періодичне відстеження буде здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

 

Сільський голова                                                                   Сергій ЦОКОЛЕНКО

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь